-2.7 C
Prague
Středa, 12 ledna, 2022

Buy now

- Komerční sdělení -40plus

Posloucháte často hudbu? Možná máte každý den zapnutou vaši oblíbenou rozhlasovou stanici, nebo si pustíte CD, která jste za ty roky nasbírali. Je jedno, zda nejraději posloucháte hudební novinky, písně vašeho mládí nebo tu píseň, na kterou jste prvně tančili se svým milým, v dnešním světě technologií můžete hudbu poslouchat téměř vždy a všude. A to je jen a jen dobře – věděli jste, že pravidelné poslouchání hudby má pozitivní dopad na fyzické i psychické zdraví?

Zmírnění stresu

Každodenní poslech oblíbené hudby přispívá k tomu, aby se člověk cítil dobře, podle výzkumů se jedinci poslouchající hudbu cítili méně úzkostní, měli věci více pod kontrolou, lépe spali a měli vyšší práh bolesti. Přičemž nejde o poslouchání jakékoliv hudby, stejná muzika bude mít na každého jiný účinek, proto byste si měli vybrat takový žánr, který vám bude vyhovovat, a který vám přinese potěšení.

Zlepšení nálady

Poslech hudby v mozku stimuluje vylučování dopaminu, zvaného hormon štěstí. Zároveň při něm dochází i k vylučování endorfinů a oxytocinů, které povzbuzují dobrou náladu. Pro zlepšení nálady se nejvíce hodí hudba s veselým, povzbuzujícím textem, nebo rytmická a energická hudba, ale určitě postačí, když si pustíte nějakou svou oblíbenou skladbu.

Lepší výkon mozku

Z výzkumů vyplývá také, že poslech hudby zvyšuje kognitivní procesy a procesy učení. Poslech klasické hudby na pozadí při řešení různých úkolů dokázal u účastníků pokusů zvýšit lingvistické a prostorové schopnosti. Je to proto, že poslech hudby v mozku aktivuje části zodpovědné za soustředěnost na příjem nových informací, pomůže vám tedy lépe si roztřídit přijaté informace a lépe si je zapamatovat.

Zvýšení motivace a energie

Moderní technologie umožňují poslech hudby i při cvičení v tělocvičně nebo procházce do přírody, což se hodí, protože poslech hudby při cvičení má velikou výhodu. Poslech energické, veselé a úderné hudby dokáže při cvičení zvýšit motivaci a odpoutat vaši pozornost od namáhavých cviků. Díky tomu se nebudete tak soustředit na námahu, únavu nebo případnou bolest, zvýší se vaše výdrž a bude se vám cvičit snadněji za současného dosažení lepších výkonů.

Kvalitnější spánek

Jak již bylo zmíněno výše, hudba dokáže zmírnit pocity úzkosti a smutku. A pokud budete před spaním poslouchat jemnou, uklidňující hudbu, pomůže vám zlepšit i váš spánek. Mírná hudba vás uklidní, pomůže vám zpomalit dýchání, snížit krevní tlak i srdeční tep a zbavit se napětí, díky čemuž budete mnohem lépe usínat. Pokud s usínáním máte problém, zkuste napřed několik dní před spaním poslouchat uklidňující hudbu, než sáhnete po prášcích na spaní.

bydlení

Redakce doporučuje

- Komerční sdělení -pr clanky

Redakce doporučuje

- Reklama -zeny